Με μέση κατανάλωση 3,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόνο 70 γρ./χλμ. το νέο Toyota Prius

Η νέα γενιά του Toyota Prius ξεκινά σε λίγες ημέρες το λανσάρισμά της και η ιαπωνική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη τεχνικά στοιχεία (απόδοση-επιδόσεις, κατανάλωση, εκπομπές CO2) του υβριδικού της μοντέλου.

Το τέταρτης γενιάς Toyota Prius έρχεται με μια νέα έκδοση του υβριδικού συστήματος κίνησης του προηγούμενου μοντέλου, που περιλαμβάνει την εξελιγμένη εκδοχή του 1,8 λτ. VVTI-i βενζινοκινητήρα κύκλου Άτκινσον, με κορυφαία θερμική απόδοση 40%.

Παράλληλα, έχουν μειωθεί οι τριβές και οι μηχανικές απώλειες, ώστε περισσότερη ενέργεια να αποδίδεται από κάθε σταγόνα καυσίμου, ενώ έχουν επανασχεδιαστεί όλα τα κύρια εξαρτήματά του. Νέας γενιάς είναι και η μπαταρία, νικελίου-υδριδίου του μετάλλου, με πιο compact διαστάσεις, περισσότερη ενέργεια και καλύτερη απόδοση.

Στο όλο πεδίο της οικονομίας έρχεται και η βελτίωση της αεροδυναμικής, με τον σχετικό συντελεστή να πέφτει από το 0,25 στο 0,24 στο νέο μοντέλο. Έτσι, έπειτα από όλα αυτά, το νέο Toyota Prius έχει εκπομπές CO2 70 γρ./χλμ. (από 89 πριν) και μέση κατανάλωση μόλις 3,0 λτ./100 χλμ., από 3,9 λτ./100 χλμ. στο προηγούμενο. 

Βελτιωμένη είναι και η απόδοση του νέου Toyota Prius, με τη συνδυαστική ισχύ του υβριδικού συστήματος (βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας) να φτάνει τους 122 ίππους και το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 10,6 δλ. Η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα 180 χλμ./ώρα.

Βελτίωση επίσης υπάρχει και στα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, από τη στιγμή που η νέα πλατφόρμα TNGA μείωσε το κέντρο βάρους κατά 2,5 εκατοστά.

Παράλληλα, ενισχυμένη κατά 60% είναι και η ακαμψία του αμαξώματος, ενώ στο πίσω μέρος υιοθετείται πλέον ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, ώστε να προσφέρεται ακόμη καλύτερη ευστάθεια, κράτημα και άνεση στο δρόμο.
TAG